Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi
kupujúcim a predávajúcim. Kupujúci zaškrtnutím príslušného políčka
v objednávacom formulári a odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje,
že sa s VOP detailne a v plnom rozsahu oboznámil a tiež,
že s nimi bezvýhradne súhlasí.
1.
Zmluvné strany
Predávajúci:
·
obchodné meno: Monika Záhorská – AquaMed
·
sídlo: Ladislava Exnára
1301/4, 969 01 Banská Štiavnica
·
IČO: 46239928, DIČ: 1082813655
·
zápis v živnostenskom registri: č.
živnostenského registra 680 - 16225 živnostník; OU-ZH-OZP-2011
·
meno a priezvisko osobe zodpovednej za prevádzku obchodu: Monika Záhorská
·
kontaktná adresa elektronickej pošty: zahorska.monika@aquamed.sk
·
adresa pre uplatnenie reklamácie, podanie sťažnosti alebo iného podnetu:
Ladislava Exnára 1301/4, 969
01 Banská Štiavnica alebo : zahorska.monika@aquamed.sk
·
kontaktné telefónne číslo: 0905855882, v pracovných dňoch:
od 08:00 do 17:00 hod.
·
číslo bankového účtu pre bezhotovostné platby: SK 2899125053 / 0200 vedený vo VÚB banke, a.s.
·
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 048/412 49 69
048/415 18 71 odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
fax. č: 048/4124 693, e-mail: bb@soi.sk
Kupujúci: Za kupujúceho sa na účely týchto VOP považuje:
·
spotrebiteľ – pre potreby VOP sa za spotrebiteľa považuje fyzická osoba, ktorá
pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Právne vzťahy medzi
predávajúcim a spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia
príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom
znení, zák. č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa v platnom znení, zák. č. 102/2014 Z.z.
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, ako
aj s inými súvisiacimi predpismi; alebo
·
podnikateľ – pre potreby VOP sa za podnikateľa v súlade so zák. č.
513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej ako „Obchodný zákonník“)
považuje:
a) osoba zapísaná v obchodnom registri,
b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského
oprávnenia,
c) osoba, ktorá podniká na základe iného než
živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu
a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Právne vzťahy medzi predávajúcim a podnikateľom výslovne neupravené týmito
VOP, príp. osobitnou zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného
zákonníka, ako aj inými súvisiacimi predpismi SR. Na kupujúceho
v postavení podnikateľa sa vzťahujú všetky ustanovenia VOP s výnimkou
článkov 6. (okrem bodu II. v článku 6, ktorý sa vzťahuje aj na kupujúceho
v postavení podnikateľa), 7., 8. VOP. Pre úpravu týchto vzťahov sa medzi
predávajúcim a podnikateľom (ako kupujúcim) uplatnia ustanovenia
Obchodného zákonníka.
2.
Tovar, cena tovaru
V internetovom obchode predávajúceho je ponúkaný rozličný tovar, súvisiace a
doplnkové produkty (ďalej len „tovar“).
Hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby sú uvedené na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho
Predávajúci garantuje výšku ceny, ktorá je platná v čase vykonania
objednávky. Všetky ceny sú zmluvné. V prípade uskutočnenia akcie, všetky
ceny počas nej platia len do jej odvolania alebo upravenia na pôvodnú
cenu, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru
predávajúcim na stránkach e-shopu predávajúceho.
Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom
týmto informuje pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných
informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a
iných podmienok tak, že:
a) hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby sú uvedené na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP, ktoré sú
umiestnené na príslušnej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
c) kontaktné informácie predávajúceho sú uvedené v týchto VO ako
aj na stránke elektronického obchodu predávajúceho; na týchto kontaktných
miestach môže kupujúci uplatniť aj reklamáciu tovaru alebo služby, podať
sťažnosť alebo iný podnet apod.,
d) celková cena tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a
všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno
cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na
dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a
poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný
uhradiť, sú uvedené na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
e) platobné podmienky, dodacie podmienky, lehota, do ktorej sa
predávajúci zaväzuje dodať tovar sú uvedené v týchto VOP
f) informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií sú
v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej stránke elektronického
obchodu predávajúceho,
g) sťažností a podnety kupujúceho je možné odosielať emailom, alebo
poštou na všetky kontaktné údaje predávajúceho, ktoré sú uvedené v týchto
VOP. Tieto budú vybavené bezodkladne, a to najmä písomne,
h) informácie o práve
kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri
uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy, vrátane formulára na odstúpenie od
kúpnej zmluvy sú uvedené v týchto VOP, predávajúci zároveň poskytol samotný
formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sa nachádza na konci týchto VOP,
i) informácie o zodpovednosti predávajúceho za vady a záruke
poskytovanej predávajúcim tovaru alebo služby najmä podľa ust.
§ 622 a 623 Občianskeho zákonníka, sú uvedené v týchto VOP,
j) predávajúci sa zatiaľ nezaviazal dodržiavať kódex správania,
k) kupujúci je povinný zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú
zábezpeku len ak je to výslovne uvedené pri príslušnom tovare v elektronickom obchode
predávajúceho.
3.
Objednanie tovaru
Pre vykonanie objednávky kupujúci vyberie tovar, potvrdením ikonky
s nákupným košíkom a názvom „kúpiť“ sa riadne môže oboznámiť
s jeho charakterom a následne opäť po potvrdení ikonky
s nákupným košíkom a názvom „kúpiť“ vyplní údaje v objednávkovom
formulári, zvolí si miesto a spôsob doručenia tovaru (zaslanie na dobierku, alebo
obyčajne Slov. Poštou s potvrdením o odoslaní) spôsob platby
a po záverečnom zobrazení zadaných informácií a ich kontrole
objednávku odošle. Podmienkou pre riadne zaregistrovanie objednávky
predávajúcim je najmä vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí
uvedených v objednávacom formulári zo strany kupujúceho na e-shope predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá
v okamihu, keď predávajúci zašle kupujúcemu e-mail s názvom „Záväzné
potvrdenie objednávky“, v ktorom bude uvedené najmä:
·
identifikácia predávajúceho a kupujúceho,
·
dátum a čas uskutočnenia objednávky,
·
názov tovaru, jeho objednané množstvo, jednotkovú a konečnú cenu tovaru,
·
kupujúcim zvolený spôsob dopravy a platby, doručovaciu adresu,
·
cena prepravy / doručenia,
·
konečná cena objednávky, ktorú kupujúci zaplatí,
·
informácie o dodacej lehote, v ktorej bude tovar pripravený k preprave /
odoslaniu.
E-mail s názvom „Potvrdenie objednávky“ slúži zároveň ako potvrdenie
objednávky predávajúcim. Na uvedenú e-mailovú adresu budú kupujúcemu
zasielané ďalšie informácie ohľadom stavu predmetnej objednávky.
Cenu tovaru si môže kupujúci overiť pri jednotlivom tovare. Poplatok za
prepravu/doručenie budú kupujúcemu oznámené aj počas zadávania objednávky. Pred
odoslaním objednávky bude zobrazená konečná cena za objednávku tovaru, ktorá
pozostáva z ceny tovaru a súvisiacich poplatkov. Odoslaním objednávky
kupujúci túto konečnú cenu potvrdí.
Uzavretá kúpna zmluva je predávajúcim archivovaná za účelom jej riadneho
splnenia a nie je prístupná iným nezúčastneným stranám. Kupujúci má
možnosť pred konečným odoslaním objednávky ju skontrolovať, prípadne opraviť.
Kupujúci má možnosť sa kedykoľvek oboznámiť s informáciami
o spôsobe vykonania objednávky v týchto obchodných podmienkach
zverejnených na stránkach e-shopu predávajúceho.
Kupujúcemu je automaticky zaslaný potvrdzujúci e mail o prijatí
a spracovaní jeho objednávky, tiež aj súhrn objednávky.
4.
Dodanie tovaru
Objednaný tovar bude podľa jeho dostupnosti a prevádzkových
možností predávajúceho dodaný v čo najkratšej dobe od potvrdenia objednávky
predávajúcim, dodacia lehota sa počíta na pracovné dni a obvykle
predstavuje 5-7 pracovných dní.
Pri
platbe za tovar na dobierku sa dodacia lehota počíta odo dňa prijatia
objednávky predávajúcim, vo všetkých ostatných prípadoch odo dňa prijatia
platby kupujúceho za objednaný tovar predávajúcim. Kupujúci je o dodacej lehote
objednaného tovaru informovaný e-mailom v okamihu jeho odoslania. Tovar bude
kupujúcemu dodaný spôsobom, ktorý si zvolí v objednávke, pričom má na výber z 2
spôsobov uvedených na webovej stránke www.aquamed.sk v
sekcii „dodacie a platobné podmienky“, kde je tiež k dispozícii cenník dopravného
a balného a ďalšie podmienky dopravy.
Zodpovednosť
za poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na kupujúceho momentom jeho
dodania. Ak kupujúci neprevezme tovar pre dôvody na jeho strane (napr.
neschopnosť uhradiť cenu tovaru, nezastihnuteľnosť na
dodacej adrese a pod.), znáša náklady spojené s opakovaným dodaním
a predávajúci je oprávnený požadovať nahradenie vzniknutej škody vo výške
skutočných nákladov.
Tovar je oprávnený prevziať len kupujúci uvedený v objednávke. Ku každej
zásielke je priložený originálny daňový doklad (faktúra), ktorý slúži zároveň
ako záručný list.
Objednaný tovar bude podľa jeho dostupnosti a prepravných
možností dodaný v čo najkratšej dobe, obvykle v lehote uvedenej v „ Potvrdení
objednávky“. Predávajúci sa zaväzuje splniť objednávku kupujúceho
najneskôr do 14 prac. dní od jej obdržania. Ak
uplynie vyššie uvedená dňová lehota
a predávajúci objednávku nesplní, je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy
a predávajúci je povinný do 10 dní odo dňa odstúpenia vrátiť kupujúcemu všetko
finančné plnenie, ktoré od neho vopred prijal, a to prevodom na bankový účet
kupujúceho, pokiaľ sa nedohodnú inak.
Dodacia
lehota tovaru je obvykle 5 – 7 pracovných dní odo dňa doručenia e-mailu
s názvom „P potvrdenie objednávky“, ak je objednaný tovar skladom
u predávajúceho. V prípade dlhšej dodacej lehoty bude kupujúci o
predpokladanom termíne expedície informovaný telefonicky alebo e-mailom
najbližší pracovný deň po odoslaní objednávky.
Kupujúci je povinný tovar bezodkladne po jeho prevzatí skontrolovať. Ak
zásielka vykazuje známky poškodenia, odporúčame ju odmietnuť a neprevziať,
prípadne spísať s doručovateľom škodový protokol. Odporúčame
spotrebiteľovi, aby nevyhadzoval obal pre prípad reklamácie, nakoľko môže byť
dôležitý pre dokazovanie. Reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia
zásielky nezbavujú spotrebiteľa práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu
možnosť preukázať, že sa v čase odoslania tovaru nejednalo o rozpor s
kúpnou zmluvou. Rozpor s kúpnou zmluvou predovšetkým znamená, že tovar
nemá požadovanú kvalitu a úžitkové vlastnosti popisované predávajúcim, resp.
výrobcom, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a
úžitkové vlastnosti pre tovar takého druhu obvyklé; že nezodpovedá požiadavkám
právnych predpisov; nie je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
nezodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie tovaru uvádza alebo na ktorý
sa tovar obvykle používa.
Ak kupujúci zistí nesúlad v predmete kúpy (doručený bol iný než
zakúpený tovar), nekompletnosť tovaru, vadu tovaru alebo akékoľvek poškodenie
tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavilo vonkajším poškodením obalu, je
potrebné, aby bezodkladne uplatnil u predávajúceho reklamáciu.
5.
Platobné podmienky
Spôsob platby si spotrebiteľ zvolí počas zadávania objednávky, a to
z týchto možností:
·
bankovým prevodom na číslo účtu predávajúceho: 2899125053/0200 (variabilný
symbol je jedinečné číslo objednávky) alebo
·
hotovosťou na dobierku pri doručení tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy, ak úhrada objednaného
tovaru nebude poukázaná v prospech predávajúceho bankového účtu do 5 dní odo
dňa odoslania objednávky kupujúcim.
6.
Odstúpenie od zmluvy
I. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy:
Podľa ust. § 7 ods. 1 zák. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v platnom znení je spotrebiteľ oprávnený aj bez uvedenia
dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru v
prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru. Lehota na odstúpenie od
zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo
odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa predchádzajúcej
vety. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo
ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného
tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke
dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo
kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia,
okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj
pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v
listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napr.
e-mail); ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na
odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie
spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len “oznámenie o
odstúpení od zmluvy”). Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy
nachádzajúci v závere týchto všeobecných obchodných podmienok.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy
zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa
prvej vety tohto odseku sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na
prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri odstúpení od zmluvy znáša
spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na
diaľku, znáša aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie
je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby,
ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane
nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa predchádzajúcej vety
rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je
dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby,
ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si
spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný
spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel
medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na
najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie
je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený
alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže
predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním
poverenej osoby.
Spotrebiteľ má v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy právo tovar rozbaliť
a odskúšať, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, charakteristík a
fungovania tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré
vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Spotrebiteľ je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, avšak berie na vedomie
a súhlasí s tým, že vynaloží maximálne úsilie na predchádzanie
škodám, ktoré vzniknú:
·
vrátením tovaru s evidentnými známkami užívania,
·
vrátením nečistého tovaru,
·
vrátením tovaru bez úplnej dokumentácie,
·
nevrátením tovaru v stave a hodnote, v akom tovar prevzal,
·
nevrátením tovaru s obalom (tým sa myslí obal ako napr. darčekové
krabice alebo obaly s logom výrobcu, nie prepravný kartónový obal, v ktorom je
tovar doručený),
·
vrátením inak nekompletného tovaru.
Spotrebiteľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že ak nedodrží
obsah predchádzajúceho odseku, a najmä avšak nielen:
·
tovar vráti s vadami, ktoré spôsobil spotrebiteľ a/alebo
·
tovar vráti nekompletný a/alebo
·
tovar bude odskúšaný vo väčšom rozsahu ako je potrebné na zistenie jeho
povahy, charakteristík a fungovania, čím dôjde k zníženiu jeho hodnoty,
je predávajúci oprávnený žiadať úhradu nákladov, ktoré vynaložil na
obstaranie tovaru, alebo jeho uvedenie do pôvodného stavu.
Odporúčame, aby spotrebiteľ originálne visačky výrobcu, originálne štítky
výrobcu a iné príslušenstvo tovaru odstránil až po definitívnom
rozhodnutí, že s tovarom bezvýhradne súhlasí a neplánuje využiť vyššie
uvedené právo na odstúpenie od zmluvy. Pri nepredložení a/alebo po odstránení
najmä originálnej visačky výrobcu alebo originálneho štítku výrobcu alebo
hologramu preukazujúceho originalitu tovaru alebo certifikátu preukazujúceho
originalitu tovaru, vznikne na tovare chyba (t.j. vada).
V prípade rozhodnutia spotrebiteľa pre odstúpenie od zmluvy
v záujme zrýchlenia tohto procesu odporúčame zaslať tovar na adresu
predávajúceho spolu s formulárom na odstúpenie od zmluvy zverejneným na web
stránke predávajúceho a s originálom dokladu o kúpe.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s
výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom
poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre
jedného spotrebiteľa (pozn.: takýto tovar nemožno ani zameniť),
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti
alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie
je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a
ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju
povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola
dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr
po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže
ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré
spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a
zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov
potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy
predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred
neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových
záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru
predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na
základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací
účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb
alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa
ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v
dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak
ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
II. Právo predávajúceho na odstúpenie od zmluvy:
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy do okamihu odoslania tovaru,
a to v prípade nedostupnosti tovaru alebo výraznej zmeny v cene
tovaru alebo v prípade, ak nastanú také závažné skutočnosti, ktoré
predávajúci nemohol predvídať (napríklad požiar prevádzky, jej záplava,
vykradnutie, vojnový stav, generálny štrajk, občianske nepokoje a podobne)
a pre ktoré sa plnenie zmluvy stane nemožným. Predávajúci je povinný do 10
pracovných dní odo dňa odstúpenia vrátiť spotrebiteľovi všetko finančné
plnenie, ktoré od neho vopred prijal, a to prevodom na bankový účet
spotrebiteľa, pokiaľ sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak.
Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy, ak úhrada objednaného
tovaru nebude poukázaná v prospech predávajúceho bankového účtu do 5 dní odo
dňa odoslania objednávky spotrebiteľom.
7.
Záručné podmienky a reklamačný
poriadok
Záručná doba na tovar začína plynúť jeho prevzatím spotrebiteľom a trvá 24
mesiacov. Záruka sa nevťahuje na poškodenie tovaru spôsobené jeho nesprávnym
skladovaním/nesprávnym používaním alebo na bežné opotrebenie tovaru spôsobené
jeho obvyklým užívaním, a teda táto skutočnosť nemôže byť dôvodom na
reklamáciu. Doklad o kúpe vydaný predávajúcim plní funkciu záručného
listu.
·
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť.
·
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa
vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
·
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú
vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
·
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla
riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo
od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
·
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z
ceny veci.
Ak sa vyskytne počas trvania záručnej doby na zakúpenom tovare vada, ktorá
nebola spôsobená jeho nevhodným/neobvyklým užívaním alebo nevhodným
skladovaním, ale vadou samotného tovaru, má kupujúci právo na reklamáciu
tovaru. Takú reklamáciu môže kupujúci uplatniť u predávajúceho
a oznámiť ju:
a) emailom na adresu predávajúceho:
zahorska.monika@aquamed.sk alebo
b) poštou na adresu sídla predávajúceho: Monika Záhorská,
Ladislava Exnára, 969 01 Banská Štiavnica alebo
c) telefonicky na tel. č.: 0905 855 882
a súčasne bez zbytočného odkladu zaslať reklamovaný tovar
v originálnom obale (pokiaľ je to možné), prípadne v inom vyhovujúcom
obale na jeho prepravu, so sprievodným listom obsahujúcim reklamáciu, alebo
reklamačným formulárom dostupným na webovom sídle
predávajúceho, obsahujúcim dostatočné označenie spotrebiteľa
a predávajúceho, presné a úplné popísanie vady/vád tovaru
a originál dokladu o kúpe na vyššie uvedenú adresu sídla predávajúceho. Takúto
zásielku odporúčame poistiť a označiť slovom „REKLAMÁCIA“. Zodpovednosť za
poškodenie tovaru z dôvodu nesprávneho zabalenia/obalu znáša kupujúci. Obsahom
sprievodného listu/formulára by mal byť aj kontakt na kupujúceho, na ktorý mu
predávajúci oznámi vybavenie reklamácie. V prípade jeho neuvedenia sa bude
vychádzať z informácií uvedených v objednávke. Predávajúci je povinný
bez zbytočného odkladu vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy toto právo
uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
Predávajúci vybaví reklamáciu podľa možností bezodkladne, v zložitých
prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu reklamovaného tovaru za nový výrobok.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného
posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo
dňa vybavenia reklamácie.
Záručná doba všetkým osobám je 24 mesiacov.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo
ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno
považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a
predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade
o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné
posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie predávajúci je povinný
spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky
náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci nie je povinný prijať na reklamáciu nevyčistený alebo inak
znečistený tovar nezodpovedajúci hygienickým štandardom.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu
potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej
komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť
kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa
doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci
má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
O vybavení reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne
po ukončení reklamačného konania zaslaním emailu, príp. telefonicky na
kupujúcim uvedený kontakt. Zároveň odošle predávajúci kupujúcemu spolu s
tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu aj kópiu reklamačného protokolu.
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8.
Ochrana osobných
údajov
Vyplnením a zaslaním objednávky predávajúcemu dáva
spotrebiteľ predávajúcemu súhlas so spracovaním osobných údajov v zmysle
nižšie uvedeného:
Za
účelom riadneho plnenia záväzkového vzťahu poskytuje spotrebiteľ v zmysle
zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon“) predávajúci Monika
Záhorská, Ladislava Exnára 1301/4, 969 01
Banská Štiavnica, IČO: 41 626 559,
zápis: živnostník; č. živnostenského
registra 680 - 16225, OU-ZH-OZP-2011 dobrovoľný súhlas so spracovaním
nasledovných osobných údajov: titul, meno a priezvisko, adresa trvalého
bydliska, resp. adresa pobytu, číslo účtu a kód banky, e-mailový kontakt,
telefonický kontakt, fax, a to po dobu 30 mesiacov. Spotrebiteľ má
v zmysle ust. § 28 Zákona najmä právo na základe
písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje
o ňom spracúvané,
b) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie
o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu podľa § 15 ods. 1
písm. a) až e) druhý až šiesty bod Zákona; pri vydaní rozhodnutia podľa odseku
5 je spotrebiteľ oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania
operácií,
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné
informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam
jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
e) opravu alebo likvidáciu svojich
nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania,
f) likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých
účel spracúvania sa skončil,
g) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
h) blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu
odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva
osobné údaje na základe súhlasu spotrebiteľa.
Štátnym orgánom vykonávajúcim dozor nad ochranou osobných údajov
je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Odborárske námestie č.
3, 817 60 Bratislava 15, Slovenská republika. Kupujúci má možnosť kedykoľvek
prostredníctvom e-mailu alebo prihlásením do „užívateľskej sekcie“ na webovej
stránke predávajúceho požiadať o zmenu poskytnutých údajov alebo o
ukončenie ich spracúvania, zhromažďovania, či uchovávania.
9.
Záverečné
ustanovenia
Ďalšia komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim sa
uskutočňuje elektronickou poštou (zahorska.monika@aquamed.sk) alebo telefonicky
(t. č.: 0905 855 882) v pracovných dňoch, v čase od 8:00 do 17:00
hodiny.
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, sa
budú spravovať výlučne podľa platného práva Slovenskej republiky a budú riešené
súdmi Slovenskej republiky.
Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku
(telefón, internet a pod.) pre vykonanie objednávky sú v bežnej sadzbe,
závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré spotrebiteľ používa.
Prípadné sťažnosti alebo podnety môže spotrebiteľ uplatniť
písomne na adresu sídla predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu
predávajúceho zahorska.monika@aquamed.sk Predávajúci sa zaväzuje vybaviť
sťažnosť alebo podnet do 30 dní od jeho obdržania, o
čom bude spotrebiteľa primeraným spôsobom informovať.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné odo dňa 01.06.2017
a platia pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi predávajúcim a
kupujúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť tieto Všeobecné
obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho a stávajú
účinnými dňom ich zverejnenia na webovej stránke predávajúceho.
Schválila: Monika Záhorská , 01.06.2017